Pracownia Analiz Społecznych i Rynkowych
Działania dla praktyki – oferta naukowo-badawcza dla jednostek zewnętrznych.
Pracownia Analiz Społecznych i Rynkowych to specjalistyczna placówka badawcza w zakresie swojej działalności realizująca projekty standardowe w ramach szerokiego spektrum problemowego jak i zlecenia niekonwencjonalne i nietypowe, zgodne z oczekiwaniami naszych klientów. PASiR jako niezależna instytucja o charakterze naukowo - badawczym specjalizuje się w szczególności w realizacji projektów o zasięgu lokalnym i regionalnym. Wykonujemy zarówno zlecenia o zawężonej problematyce badawczej jak i rozległe, złożone merytorycznie i metodologicznie badania dla jednostek publicznych i podmiotów komercyjnych. Instytucja realizuje zlecenia na typowe projekty badawcze, ale również specyficzne zamówienia klientów, podejmuje także projekty, które nie wzbudziły zainteresowania większych ośrodków badawczych, zarówno w skali mikro jak i makro.
Oprócz zleceń na kompleksowe projekty badawcze będące zamówieniem zleceniodawcy, PASiR realizuje na zamówienie klienta poszczególne etapy procesu badawczego:
Oferujemy także wszelką pomoc w zakresie eksperckich konsultacji merytorycznych jak organizacji i przeprowadzania szkoleń metodologicznych i ankieterskich.
Placówka dysponuje zespołem badawczym złożonym z analityków badaczy, ekspertów merytorycznych i metodologicznych, także liczną grupą ankieterów. Praca ankieterów poddawana cyklicznej, drobiazgowej kontroli zapewnia rzetelność oraz trafność analiz, także zgodność z wszelkimi wymogami metodologicznymi i standardami naukowymi. Przeprowadzony jest także monitoring wewnętrzny i cykliczna ewaluacja dokonań.
Pracownia Analiz Społecznych i Rynkowych dysponuje:
Wszelkie działania badawcze podejmowane w ramach PASiR zgodne są z międzynarodowymi normami i standardami badawczymi i etycznymi.
OBSZARY BADAWCZE:
Badania i sondaże opinii publicznej:
Badania społeczno – polityczne: Badania dla instytucji publicznych i administracji rządowej:
Badania dla władz samorządowych obejmujące :
Badania i sondaże przedwyborcze:
Badania rynku pracy:
Badania marketingowe i konsumenckie:
Kultura organizacyjna przedsiębiorstw:
Badania medialne:
Zrealizowane zostały między innymi:
Diagnoza systemu kultury w Bydgoszczy
Cyfrowe nierówności - formy i uwarunkowana
Pracownia Analiz Społecznych i Rynkowych Instytut Socjologii
Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy